Leták se základními informacemi ke stažení

 

Předběžná nezávazná přihláška
 

Výroční zpráva 2017

 

Spolupráce a sponzoři

Poskytovatel profesionálních video

řešení a streamingu

 

Profesionální IT řešení na míru

 

Velkoplošný ecosolventní tisk

 

 

 

MČ Brno Líšeň

 

Činnost je finančně podporována Magistrátem statutárního města Brna

 

       

Náš tým

Naše pedagožky a pedagogové mají praxi nejen v učitelství, ale také jako organizátoři táborů, vedoucí kroužků, osobní asistenti.

O jejich zájmech a vzdělání se můžete dočíst níže.

 

Klára Krchňavá (zakladatelka, organizační vedení)

Narodila se a své dětství prožila v Jižních Čechách. Vystudovala obor Speciální pedagogika na UK v Praze, a obor Etika na Teologické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Vzdělání si doplňuje dalšími kurzy. V životě ji nejvíce ovlivnil a nasměroval kurz Respektovat a být respektován s manželi Kopřivovými.

Velkou inspirací jsou pro ni její dvě báječné děti.

Je zakladatelkou Dětského lesního klubu Stromík v Pozořicích (2010) a Dětské lesní mateřské školy Mariánka v Brně-Líšni (2012). Stará se o organizaci aktivit, o provoz zázemí a komunikaci s rodiči, je pedagog. Při obou školkách založila a střídavě také vede kroužek Výletníček a Zvoneček pro maminky s dětmi do tří let. Pro ZŠ ve Viničných Šumicích realizuje zájmový environmentální kroužek Poználek.

 

 

Klára Taufarová (koordinátorka)

Vyrostla jsem v Ostravě, vystudovala jsem Obecnou biologii na Masarykově Univerzitě. 

Díky mým zájmům jsem získala zkušenosti s vedením tábornického oddílu a táborů maminek s dětmi. Obojí zahrnuje táboření a život v přírodě a v souladu s přírodou, práci s dětmi předškolního i školního věku, koordinaci rodičů a jejich dobrovolnické činnosti, vedení účetnictví a využití dotací.

Jsem maminka tří dětí věku a ty mi jasně dávají najevo, co je pro děti jejich věku důležité.

Na lesní školce se mi líbí, že děti nemusí čekat na prázdniny, aby prožívaly svá dobrodružství.

 

 

Ludmila Pospíšilová (pedagog)

Motto pro práci: „Pomoz mi, abych to zvládl sám!“ Děti nejsou ani „malí dospělí“, ani „prázdné nádoby“, které lze naplnit libovolným druhem výchovy. Jsou to osobnosti, k nimž je třeba přistupovat individuálně.“ Marie Montessori

 

Ostravská univerzita v Ostravě (obor Speciální pedagogika)

Kurz pro vedoucí táborů (Salesiánské hnutí mládeže)

Zdravokurz – Zdravotník zotavovacích akcí (Klub českých turistů)

Animátorský kurz pro dobrovolné pracovníky s mládeží (DDM, SaSM Brno-Líšeň)

 

 

Nya Švehlová (pedagog)

"Nechci sedět v klidu a poslouchat. Chci si sama ohmatat svět a zažít ho na vlastní kůži!"

Vystudovala jsem Střední pedagogickou školu v Brně, Homeopatickou fakultu, kurz Respektovat a být respektován a Průvodce dětí světem. Učila jsem ve státní školce, vychovala pět dětí a prošla s nimi všechny stupni školství. Jsem spoluzakladatelkou Základní školy Krasohled v Rousínově, kde jsem průvodcem dětí pro lesní den. Vedu Ženský kruh v Rousínově, přednáším a věnuji se homeopatické terapii.

Děti jsou přirozeně zvídavé a touží objevovat a poznávat. Dopřejme jim prostor a čas, aby svět objevovali vlastním způsobem a svým tempem. Aby mohli rozvíjet své zájmy a touhy tehdy, když to potřebují a když k nim dorostou. Dostatek volnosti a svobody v přírodě, v přirozeném neumělém a netechnickém prostředí, jim dává nekonečné možnosti ke všem možným činnostem a objevům, podněcuje jejich tvořivého ducha a podporuje je fyzicky i psychicky. Vždyť v přírodě jsme doma...

 

 

Zdislava Müllnerová (pedagog)

Po usilovném přemýšlení, kam budu směřovat dále po střední škole, jsem si uvědomila, že celý svůj krátký život pracuji s dětmi. Ať už to byla organizace táborů, animátorství na nejrůznější akcí rodin s dětmi nebo při běžných setkání.

Je skvělé být s dětmi a podporovat je v jejich vývoji ke zralé osobnosti. Nejenže vidíte stále výsledky svého úsilí, ale rostete společně s nimi. Vzhledem k tomu, že se děti učí především ze svých bezprostředních zkušeností, tak je příroda jistě nejpodnětnějším prostředím k předškolnímu vzdělávání. Navíc můžu z osobní zkušenosti potvrdit velmi pozitivní vliv na zdraví ;)

Vystudovala jsem obor Učitelství pro mateřské školy na Masarykově univerzitě a dále pokračuji studiem sociální pedagogiky. Absolvovala jsem také kurz Montessori pedagogika I, ZdrSem MAMA (zdravotní kurz) a Original Play.

 

 

Peťa Janečková (asistentka pedagoga)
Narodila jsem se ve Zlíně. V dětství jsem hodně jezdila k prarodičům na vesnici, což mě jistě ovlivnilo. Zažila jsem tam spolu se sestrou a sestřenicemi hodiny a hodiny volné hry :)
V Brně jsem vystudovala obory sociální práce a vzdělávání dospělých. Přesto teď učím děti a často i ony mě. 
Absolvovala jsem kurzy Respektovat a být respektován a Pedagogicko-psychologické minimum. 
První měsíce ve školce mi trochu připomínaly letní salesiánské tábory, kterých jsem se účastnila jako vedoucí. Ty byly na louce u lesa a potoka a vždy byly úžasné! Tak doufám, že naše děti ve školce budou moci zažít podobné věci, které jsem já prožila tam. 
 
Motto: "Správně vidíme jen srdcem. Co je důležité, je očím neviditelné." Antoine de Saint-Exupéry

 

 

Tomáš Tušer (asistent pedagoga)

Narodil se v Brně. Na JAMU vystudoval obory Jevištní technologie a Audiovizuální tvorba a divadlo. Pracuje v různých divadlech jako osvětlovač. Získal profesní kvalifikaci Chůva pro děti do zahájení povinné školní docházky a je lektorem Terapie loutkou.

Pedagogicko - psychologické minimum - Provázet vědomě a odborně (ALMŠ)

Volná hra s Johanem Ahlbomem a Johanou Passerin (ALMŠ)

Rychlý kontakt

777 145 343

info@lesnimarianka.cz

 

facebook  LMŠ Mariánka

 

 

 

Klub přátel Kavylu

 

 

Naše zázemí - chatka a týpí

 

 

 

© Lesní mateřská škola Mariánka  | Webmaster: LIVEBOX, a.s.